Sunday, January 31, 2010

karangan bahasa melayu...

keadaan katil saya sekitar pukul 5.50 pagi..(jujur)




karangan BM saya, kerana saya tidak yakin. draft dalam kertas dulu, then baru re-type...4 pages dalam seminggu..sempat?
saya bakal pemegang ijazah sarjana muda (kepujian) pendidikan dgn TESL (teaching English Second language) InsyaAllah akan mengahbiskan zaman pelajar saya di UNIVERSITY MALAYSIA SABAH pada akhir semsti ini.benar! jangkaan saya meleset hampir bahawa subjek2 yang saya perlu ambil pada sem ini adalah mudah. tidak sama sekali..semuanya adalah susah!! susah yang teramat! ..setelah dua minggu saya cuba menyiapkan satu karangan BAHASA MELAYU, pada pagi indah ini, setelah di analisi, saya hanya mampu menyiapkan 4 pages sahaja. 4 pages dalam masa dua minggu?? lemahnya saya Bahasa Melayu...eh salah..saya lemah dalam subjek bahasa melayu...untuk menyiapkan 8 pages sehingga minggu depan,.hati saya katakan mustahil..tp harus beusaha!..saya tahu, sehari sebelum due-date, saya akan bercengkang mata menyiapkannya...susah sekali karangan ini..bukan berbanggaa dgn kedudukan Inggeris saya, saya..TIDAK!! saya juga teselian (masi dalam proses belajar)..seperti rakan2 saya,..tp agak susah sebenarnya untuk menjelaskan..hampir berputus asa..hampir untuk meng-copydan paste sahaja artikel2 dari lama sesawang indonesia...tp klu kedapatan kan mampus...elakkan plagiat!!! masa untuk terus berfikir, masa untuk semuanya, selamat ya...


satu lagi asignment yang yang saya tidak dapat bayangkan....menulis rencana..tolong! saya bukan d lahirkan untuk menulis segala wadah2 melayu d...im not born for it..totally not, having a pleasant day makes me feel wonder how big it is..rela membuat asgnment program saya daripada membuat kerja yang memberatkan bahasa saya..aduh...tak apa..sedikit masa lagi...semuanya akan berhenti....

2 comments:

Anonymous said...

Hi Syana!!

Saya segan nak menulis, tapi atas dasar "desperate", saya terpaksa cuba.

Nice blog u have here, Shana. Kebetulan terjumpa blog awak masa mencari something kat internet. Bende yg saya cari tu ada dalam gambar katil yg awak post dlm tajuk "Karangan bahasa Melayu". Saya sedang mencari sebijik bantal MAS sebenarye.

Saya mencari bantal MAS tu utk adik perempuan saya yg masih berumur 5 tahun. Tu je adik yg saya ada. Saya dah terhilangkan bantal MAS yg die pakai sejak umur 3 tahun. Tak sengaja. Saya dah buat macam2 termasuklah belikan die beberapa bantal cute (agaknye lah) tapi yg buat saya sedih bile saya perasan die tak pakai bantal2 yg saya belikan tu masa tidur macam biasa yg die guna bantal MAS tu. Lebih menyedihkan lagi, bile dah dekat SEMINGGU die merajuk tak bercakap dgn saya.Saya dah buat macam2 utk cari bantal MAS tu tapi macam tak berjaya. Saya nih pun jarang dpt peluang naik plane.

Saya harap awak sudi jual bantal MAS yg ada dlm gambar tu pada saya, utk saya berbaik dgn adik tu. Saya berharap sgt. Saya ada create satu email semata2 utk tujuan communicate dgn awak:

mas_airlines_pillow@yahoo.co.uk

Thanks alot Shana!

shana_ku said...

.....kehhke...tak perasan punya komen yang cute ni...sgt kiut...

 
shana_ku. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino