Wednesday, January 27, 2010

just bercakap

ok lah... bercerita pasal cuti raya cina, mungkin aku tidak akan pulang ke kampung, akan berhari beraya bercina d kampus sahaja, mungkin dalam 2 or 3 eill getting some vacation la..just mungkin, still in planning, just jalan2 bersama teman jak la..i mean teman okay...so, lets see what will happen..either will be at my home or my room..khekehe...
okay, bila berbicara ttg teman, mmg semua berbesa..dan mmg semua tidak dapat memenuhi kehendak sepenuhnya, harus terima baik dan buruk, harus tau kelemahan dan kelebihannya, ..aku cerita pasa apa ya...teman??? atau mencari teman?? bukan...bukan...saya berteman dgn ramai teman.. teman maksud disini, teman yang boleh saya sharing story..tp semakin lama saya akan hadkan cerita saya...semakin lama cerita itu makin sikit..semakain lama cerita itu tidak seindah yang pertama kali saya ceritakan..kerana apa?? (uiseh..macam berdebat) kerana saya sudah mula mengenali kamu seadanya. bergantung kepada potensi diri kamu..saya tak akan berkata yang saya sebenarnya tak suka ini...saya sebenarnya tak suka itu (dalam isu yang besa)..kamu yang melihat...(kenapa saya sudah mula guna kata ganti nama 'kamu' - mari kita ubah ) kamu yang teman lama saya..sudah tau saya macam mana..bukan sebagitu, bukan sebgini...kamu yang baru mengenali saya...banyak yang perlu kamu pelajari..tak...(masi menggunakan kamu)..
okay la, masa untuk saya menutup mata, doakan saya agar dapat membuka mata untuk melihat matahari yang indah2 belaka...moga hari esok, saya menerima kenalan baru yang saya boleh berkongsi cerita indah saya..dan lusa bertemu dgn teman baru untuk saya berkongsi cerita saya sepertimana saya berkongsi cerita dgn teman yang saya baru temui kemare...doakan saya untuk bertemu dgn teman baru pada hari lusa, agar saya dapat menceritakan kisah indah saya kepada teman yang baru sahaja saya ceritakan kemarin kemarinnya...doakan...(ayat yang saya guna ni beulang - bahasa melyu kuno)..selama malam dunia yang indah..

No comments:

 
shana_ku. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino