Monday, November 9, 2009

isu hangat d pasaran.

ini kisah aku ..
okay...!!!!
ni ketika aku bersama sisi and lona bli tokoyaki japan boat..tau k la aku apa namanya..eksen jak lebeh!

tau tak..ni masa aku baru turun epot..au terus bawa mama aku bli barang2..barang2 ya..then bila nak pulang my mom said...'ayokla pulang..lain kali kita bli' fuh..word lain kali tuh yang aku dak ble terima...


ni bila aku singgle2 menjalani kehidupan menaiki MAS balik ke tawau...good kk..well.im here now!!1

ni muka perasan bila i pun nak duduk tpt orang duduk bila nak menngunting..okay!! sial! sila!

ini pics kemaren...after dari tjg batu uma kak eca kan...kami p jalan2 d kedai kain..wah mak aku mmg teruja dgn kedai kain..okay...

pics ni....kitorang amek hari jumaat lalu..activiti yang sgt membosanlan..khakaha..kaler2 nails lagi...
ha..ni anak buah aku...1st time dia jumpa aku..dia siok gila tgk aku..tak bekelip..then macam gambar ni kena snap..tau tak dia cakap apa...'tomei'!! aku aku teruja ..!
___________________________________________
isu 1 KLON atau Tiruan?..


ni aku pun mo bahas..pertama kali aku namapk barangan jenama ini ..ya MAC...ada yang tiruannya...uih..ada yang tiruan...?? apa bezanyapula pnjual tuh cakap..'yang mahal tuh yang ori dek, yang murah ni macam klon jak' ..ok...apa bezanya....lets say...ii tau barang kosmetik mac ni bagi aku..antara yang temurah di antara yang temahal...okaypaling murah pun rm90 and above..murah kan...(murah)!!!! tp i geram sgt bila i nampak ada orang jual barangan tiruan mac ni...sgt marah..i pun guna mac..i guna estee lauder.i guna clinique....dan i geram bila semua tuh ada tiruannya..ada klonnya...jgn buat lagi tau!!!!! ....tp bila i teruja sgt denagn mac ni..i try sekali barangan mac yang tak ori..sebab nak tau apa bezanya..yeah!!! mmg tak ori..wpun rm10...sgt2 tak berkualiti..try pakai lipstik dia...then mmg macam makan kapur!!!.nak? ameklah!!!...dah dah....kesimpulannya jgn pakai barang tiruan lagi k!...
isu 2. hamba duit

saya mmg nak sgt entry ni d bahas..tau tak..sebab duit ada bapak yang pukul isteri..tau tak sebab duit ada anak y ang sumpah bapak dia cepat mati...tau tak? sebab duit ada bapak yang ugut anak dia tak nak jadi wali klu dah kawen..tau tak? sebab duit ada anak yang pesan dgn bapak dia..'kalau keluar jagn lupa excident skali' tau tak? sebab duit anak2 tak nak duduk kat uma..tau tak sebab duit ada anak dendam dgn bapak dia..tau tak ..semua sebab duit moral kemanusiaan mmg hilang dari diri insani..ini perkara serius..bukan main2..jagn jd hamba duit wahai manusia..dunia hanya seketika...kita hidup ada garis
an..ada panduan..ada teladan..ambil yang jernih buang yang buruk...

isu 3.
ok isu kali ni dah abes..

3 comments:

Me said...

sebab duit.. semuanya jadi hambur.. sebab dui, semuanya jadi kelam kabut.. hanya kerana not not yang begitu bernilai di zaman duniawi. sebab duit, segla pembeljaran terbantut-khas unuk aku- sebab duit, gaduh sesama insan. sebab duitlah semuanya.. nilai2 moral manusiawi hilang apabila melihat not-not yang tidak bernilai di akhirat kelakk

pst- lain kali kalu kaler nails kan.. cok ko guna hitam putih.. buat ying dan yang.. hahah.. lantas pilah berkungfu.. hhahha

shana_ku said...

yeah lin...kaler nail? aku dah remove all that colors..haram!! asesese...

Anonymous said...

kadang2 bkn pasal duit, kadang2 kedudukan kewangan mesti kukuh untuk masa skg, soal anak tue kene tgk gak, kadang2 ada anak baik, c ayah atau c emak tak 'nampak' sebab mungkin ade anak yg lebih baik, kalau semua anak tak suke c ayah mak, mungkin ada kesilapan daripada parents...tapi kalau hanya seorang anak yang mendatangkan masalah, mungkin silap anak tu r..kadang2 ade anak baik tapi 'coveline' baek punya...fikir-fikirkan la...ada masa anak mengalah, ada masa parents juga perlu sedar...(^_*)

 
shana_ku. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino