Tuesday, April 27, 2010

bersabar ya..

berita semalam dan tadi betul-betul buat aku terkedu...sungguh aku terkejut..lain perasaannya bila kita mendengar cerita daripada mengalaminya sendiri...aku pernah mengalaminya..aku selalu mengalaminya...bila kita mendengar, beban hanya d hati...bila mengalaminya beban berlipat ganda d hati dan d jasad..OH tuhan...aku faham bagaimana keadaannya...

hati sebenarnya faham apa yang berlaku sebanarnya di sana...faham keadaanya bagaimana...ada rasa takut, benci..marah, menyesal, sedih..tp sengaja untuk mendiamkan diri kerana tahu tiada hak untuk bersuara..cuma pinta hati ini hanya bersabar untuk beberapa ketika sahaja..keadaan sebanar semakin dekat dan akan merubah dan memperbaiki segalanya..hati hanya minta bertahan dan bersabar..

jujur, air mata mula mengalir bila mimikirkannya...sedih bila memikirkan..keadaan sebenar tidak seperti yang disuarakan..hati sedih..lama sekali sedih..cuma mendiamkan diri..kadang2 masalah yang berpanjangan ini ..cukup panjang sebanarnya ingin menyalahkan takdir kenapa begini...tp cukup untuk kuat hanya bersabar dan bertahan...harap kamu di sana baik2 sahaja..bertahan ya untuk seketika..aku akan datang baiki semua..mengikut kehendak-NYA..tolong la bertahan wahai hati-hati...

aku juga ingin melakukan sesuatu, tp jujur aku buntu kerana tiada apa-apa...aku ingin menghulurkan sesuatu, tapi aku hanya ada hati untuk bersabar..dan bila tiba masanya..nekadku akan ku jalankan...PASTI!!

1 comment:

Anonymous said...

tiap malam aku fikir..air mata mengalir.. memikirkan keadaan selepas ini.. tapi kalau ini yang terbaik aku mau mereka teruskan..sebab aku tau apa yang ada sekarang belum tentu yang terbaik..terus mencari. -winna-

 
shana_ku. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino